Ghidul clientului – situatii frecvent intalnite si informatii ce trebuie sa le stii

No Comments| Fără categorie | |

In perioada pandemiei serviciile de curierat au fost, poate mai mult ca niciodata, de baza pentru publicul larg. De data aceasta serviciile noastre au fost solicitate si pentru colete cu produse de tip alimente neperisabile. Mai toate magazinele au trecut pe online, in masura in care a fost posibil.

Pentru publicul nostru, acest ghid al clientului va fi de mare ajutor pentru ca lamureste anumite aspecte, dintre cele mai frecvent intalnite.

Comanda confirmata, dar fara AWB pe site

Documentul generat de comerciant, numit AWB permite ca destinatarul sa verifice oricand care este statusul coletului sau. Numit si tracking code sau cod de urmarire, acesta este generat automat. Sunt si situatii cand un client cauta dupa AWB si nu gaseste nimic. Este de vina firma de curierat?

AWB ar trebui sa apara in sistem numai dupa ce a fost ridicat si scanat de curier. Asadar, daca inca nu este inregistrat vreun cod, inseamna ca un colet nu a fost inca preluat de firma de curierat. In multe din cazuri vina este la expeditor, ce nu isi automatizeaza procesele intr-o platforma dedicata, de e-commerce.

Datele sunt gresite, coletul este deja expediat

Nu este imposibil sa fie schimbate, dar cel mai probabil si timpul de livrare se va prelungi. Daca dupa ce ai trimis un colet ti-ai dat seama ca s-a strecurat o greseala, poti suna pentru rectificari, cat timp coletul inca nu este la usa destinatarului tau.

Daca urmeaza sa primesti un colet si ti-ai dat seama ca ai completat datele gresite, in momentul in care curierul te anunta ca a preluat un colet pentru tine si urmeaza sa il expedieze in data de…poti luat contact cu acesta pentru a lamuri greseala notata.

Dupa ce schimbi adresa spre exemplu, este ca si cand faci o alta comanda de curier. Coletul deja in tranzit ajunge in depozit si aici are loc un proces de sortare. In functie de statusul unui colet, o rectificare poate fi posibila, dar va schimba termenii de livrare.

Plata cu cardul

Sa lamurim si acest aspect, de ce se poate sau nu plata cu cardul pentru serviciile de curierat. Daca vorbim despre prestarea de servicii in sine, atunci da, la sediu poate fi platit cu cardul. Dar daca vorbim despre plata cu cardul la primirea unui colet, lucrurile sunt diferite.

Daca tu ca si client cand ai comandat dintr-un eshop ai ales plata cu cardul online sau ramburs, atunci cand vei primi comanda vei avea de platit cash sau nu. Nu tine de firma de curierat aici, ci de ceea ce alege clientul si la randul sau de ceea ce i se permite de la comerciant.

Primirea coletelor separat

O alta situatie cu care ne-am mai intalnit este intrebarea unui destinatar de ce nu ii sunt livrate toate coletele o singura data. Nici aici nu tine de firma de curierat, ci de comerciant. Chiar si daca comenzile sunt plasate in termen scurt, la interval de cateva minute, conteaza cand si cum sunt procesate, asadar nu este exclus sa fie un decalaj de o zi intre acestea. De asemenea, in functie de stocuri sau alte politici ale firmelor, produsele pot fi livrate in mai multe colete si nu este obligatoriu ca acestea sa fie trimise toate odata, chiar si daca este vorba de aceeasi sursa si aceeasi destinatie.

Informarea ne va ajuta sa colaboram mai bine!

Un agent E-Livrat va poate pune in tema cu toate detaliile de care aveti nevoie. Detalii in cadrul paginii noastre: www.e-livrat.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm modulele cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acceptarea că acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.