Curierul nu suna de doua ori – refuzul unui colet

No Comments| Fără categorie | |
post-featured-image

Parafrazand dupa numele unui film si roman celebru „Postasul suna intotdeauna de doua ori”, ne permitem sa spunem ca in cazul curierilor lucrurile sunt altfel, insa mai eficiente. Serviciile noastre de livrare rapida presupun, dupa caz, in functie de tipul de serviciu ales, incercare de livrare o singura data sau de maximum doua ori. Curierii nostri pot aloca ca timp de asteptare pentru preluare sau predarea de la 10 pana la 15 minute.

Fie ca sunteti expeditori sau destinatari, trebuie sa stiti ce se intampla cu un colet refuzat la primire. Explicam acest caz in randurile ce urmeaza.

Cand coletul nu este primit

Refuzarea unui colet din partea destinatarului presupune ca dupa ce curierul il contacteaza, destinatarul refuza primirea. Acest lucru se intampla pentru ca:

Fie destinatarul nu a fost informat despre primirea unui colet, nu cunoaste expeditorul si prin urmare refuza coletul in cauza.

Fie nu dispune in acele moment de suma de bani necesara pentru a putea intra in posesia coletului respectiv.

La primirea coletului, destinatarul constata ca sunt daune sau verifica continutul si constata ca nu a primit ce trebuie. Acesta poate returna sau dupa caz refuza primirea – optiunea de livrare cu verificare.

Desigur, sunt si cazuri cand unii fac comanda in cadrul magazinelor online, ulterior se razgandesc sau din cauza conditiilor de procesare ale comenzilor, termeni de intarziere spre exemplu, ulterior nu isi mai doresc comanda in cauza. Expeditorul are insa comanda trimisa, de unde si imposibilitatea de a stopa acest transport. Prin urmare, ajuns la destinatie, coletul este refuzat de destinatar.

Ce se intampla cu o comanda refuzata la primire?

Coletele refuzate la primire vor fi returnate expeditorului, ajungand in prima faza inapoi in depozit. Responsabilitatea de a verifica actualizarea sistemului de urmarire a unui colet revine in aceste cazuri expeditorului. Odata ce exista in sistem inregistrat colet pentru returnare, nu se va mai putea schimba ruta.

In astfel de cazuri:

Pot exista costuri suplimentare pentru returnare pana la expeditor, in functie de contractul dintre firma de curierat si client.

Nu se va returna plata transportului, chiar daca coletul nu a fost primit la destinatie.

Coletul marcat gresit drept refuzat de destinatar

O livrare nereusita poate avea ca explicatie o greseala, cand un colet este marcat ca fiind refuzat. O astfel de eroare la inserarea starii de tranzit in sistem inseamna in mod cert un motiv pentru care puteti trage la raspundere firma de curierat.

In alte cazuri, poate fi vorba de incercarea esuata a unui curier de a gasi destinatarul. Acesta va contacteaza la adresa mentionata, la numarul de telefon mentionat in formular. In cazul in care nu exista raspuns, coletul poate fi marcat drept refuzat.

Atentie: daca un colet este deschis si nu exista optiunea de verificare, chiar daca faceti acest lucru in fata curierului, se va considera ca acceptati automat coletul in cauza, deci nu mai puteti refuza, ci eventual puteti opta pentru retur, daca acesta este posibil – conform termenilor si conditiilor impuse de expeditor.

Costurile unui transport esuat

Chiar daca un colet este refuzat la primire, costurile sunt suportate de expeditor. Costul de retur depinde de greutate, de distanta, de volumul coletului. Dupa caz, aceste costuri pot fi zero, in functie de tipul de colaborare intre client si firma de curierat.

Va asteptam in cadrul paginii noastre pentru detalii, unde puteti intra in contact cu agentii nostri. Mentionam de asemenea ca refuzul unui colet este o situatie aparte. Important este ca in cazul nostru livrarile nu au cum sa fie refuzate din cauza deteriorarilor coletelor, intrucat asiguram integritatea acestora.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizăm modulele cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acceptarea că acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.